vineri, 24 octombrie 2014

Cremsnit ( cremes )





Cremsnit ( crèmes ) |    FOTO  :  Mariana Mateescu









Ingrediente:


2 l lapte
6 oua
1 cutie amidon de la Dr Oetker( Gustin)
500 g zahar
1 pachet unt
10 plicuri zahar vanilat
un pachet foetaj congelat sau un pachet foi cremsnit gata coapte




Mod de preparare:



Mai intai coacem cele 2 foi de foetaj( daca am cumparat gata coapte, nu mai este cazul, trecem direct la crema). Daca am luat aluat si coacem noi foile, procedam asa: dezghetam aluatul si intindem pe o foaie de copt o foaie de aluat, mai intindem putin cu sucitorul(merdenea) pentru a o uniformiza si subtia putin, punem in tava, intepam cu furculita din loc in loc si bagam in cuptorul incins in prealabil pana se rumeneste frumos foaia. Procedam si cu cealalta foaie la fel si le punem la racit pe un gratar.
Intre timp pregatim crema. Amestecam cele 6 oua cu zaharul si zaharul vanilat, cu amidonul si 1 l lapte. Amestecam compozitia pentru a se omogeniza bine, iar celalalt litru de lapte il punem la fiert.
Cand laptele incepe sa fiarba usor punem compozitia de oua si amidon usor, mestecam continuu pentru a nu se prinde pe fundul cratitei si  a nu face cocoloase. Cand compozitia s-a ingrosat si nu mai are gust de amidon crud, luam dupa foc si lasat putin sa se raceasca.
Cand mai este inca calda punem untul moale, taiat in cubulete si mixam cu mixerul pana se omogenizeaza complect si crema este gata.

Punem o foaie de cremsnit in tava in care am copt-o, dupa ce am tapetat-o cu folie alimentara, pe care o lasam mai mare, pentru a putea acoperi apoi si pe deasupra cremsnitul, si punem toata crema peste ea. Intindem uniform crema si apoi punem si a doua foaie sau o faramam si punem faramiturile  pe toata suprafata cremei( eu in poza am pus foaia, dar se taie mai greu apoi in bucati). Este mai buna cu foaia a doua faramata, se portioneaza mai usor.
Acoperim apoi cu folia alimentara bine si dam la rece in frigider. Daca am pus foaia intreaga, punem peste ea un fund pentru a presa putin. Dupa 2-3 ore( daca aveti rabdare) scoatem tava si portionam cremsnitul.

Am cautat si am incercat multe retete de cremsnit, dar de cativa ani de cand am primit aceasta reteta de la o prietena, numai pe aceasta o fac familiei mele si va spun este foarte buna.

Astept sa o faceti si sa imi spuneti daca v-a placut.

Pofta buna!







GALERIE FOTO :







Cremsnit ( crèmes ) |    FOTO  :  Mariana Mateescu

Cremsnit ( crèmes ) |    FOTO  :  Mariana Mateescu

Cremsnit ( crèmes ) |    FOTO  :  Mariana Mateescu

Cremsnit ( crèmes ) |    FOTO  :  Mariana Mateescu














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu